Bez sídla není firma
Podnikat může v podstatě kdokoliv, kdo po tom z jakéhokoliv důvodu zatouží. Je to možnost, která je dána každému z nás, kdo dokáže splnit všechny nezbytné požadavky a pak se se svojí nabídkou dokáže na trhu prosadit mezi vší konkurencí. A mezi takové požadavky, které musí být nezbytně splněny, i mezi zbraně, které jsou důležité v konkurenčním boji, patří třeba i firemní sídla. Tedy objekty, ve kterých firmy působí a v nichž je možné je kontaktovat.
Už při svém zrodu musí mít každá firma aspoň nějaký objekt, který by posloužil jako její sídlo. Tento je nepostradatelný, protože úřady vyžadují adresu firmy ze zákona. Jenže zatímco by v tomto okamžiku bylo možné využít jakýkoliv objekt, protože na tom úřadům zase až tak moc nesejde, později už význam takového firemního sídla vzrůstá. Protože podnikatelé musí na veřejnost, tedy na potenciální zákazníky, co nejlépe působit, musí vzbuzovat co nejlepší dojem. Bez toho by nebyla důvěra a bez důvěry by šli zákazníci jinam, k lépe vypadající konkurenci.
A tak moudří podnikatelé shánějí co nejdokonalejší sídla. Něco reprezentativního, dobře vypadajícího a stojícího na zvučné adrese. Jenže při takovém hledání se často ukáže, že si nějaký soukromník takové skvělé sídlo pro svůj podnik pořídit nedokáže. Ideálních nemovitostí tu není nazbyt a jejich ceny bývají astronomické, a to si jen tak někdo nemůže dovolit.
A když chce soukromník se svou firmou vypadat důstojně, ale nemá na to? Pak není vůbec nic ztraceno. Dá se totiž využívat i pouze virtuální sídlo firmy Brno, které má tu výhodu, že se tu v dobře vypadajícím objektu na dobré adrese nabízí zájemcům jen adresa firmy, zpracovávání korespondence, občasné využití kanceláře s internetem a pár dalších služeb, bez nutnosti si takové sídlo kupovat. Takové služby logicky nejsou drahé, a proto tu může sídlit skutečně leckdo.